شما در حال مشاهده هستید 10 شغل اینترنتی معروف و پردرآمد در ایران!

10 شغل اینترنتی معروف و پردرآمد در ایران!

شغل‌های اینترنتی پرطرفدار و پردرآمد در ایران را بشناسید

پدر و مادرها همیشه به ما می‌گفتند که درس بخوان تا دانشگاه بروی و دکتر و مهندس بشوی. با گوشی و اینترنت مخالف بودند و همیشه امواج آن را بهانه می‌کردند تا از ما دورشان کنند. هیچ‌وقت فکرش را هم نمی‌توانستند بکنند که روزی شغل‌های اینترنتی می‌توانند آنقدر زیاد شوند که حتی از دکتر و مهندس هم درآمد و صدالبته آسایش بیشتری را فراهم کنند.

اما دوره و زمانه عوض شده و با شیوع کرونا به ما ثابت شد که شغل اینترنتی، می‌تواند خیلی مفید و موثر باشد.

دیگر کسی که آشپزی‌اش خیلی خوب باشد، می‌تواند بدون این‌که میلیون‌ها تومان خرج اجارۀ رستوران و مغازه بدهد، شغل اینترنتی خود را راه‌اندازی کند و از این طریق شناخته‌تر شود. کسی که کمی تایپ و ترجمه‌اش خوب باشد می‌تواند پروژه‌های مختلفی را بگیرد و با آن‌ها زندگی‌اش را بگذراند.

شغل‌های اینترنتی پردرآمد

ساخت اپیلیکیشن و بازی موبایل

الان هرجایی که قدم بگذارید، افراد گوشی موبایل دستشان است و 80 درصد کارها را با گوشی‌شان انجام می‌دهند.

مثلاً خود شما وقتی به شهر دیگری سفر می‌کنید و جایی را بلد نیستید، اپلیکیشن‌های مسیریاب مثل ویز، نشان و بلد سریع مشکل شما را حل می‌کنند. شما هم اگر مهارت برنامه‌نویسی یا ساخت اپلیکشن دارید‌ می‌توانید هوشمندانه عمل کنید و برای نیازهایی که مردم دارند، یک برنامه کاربردی بسازید.

همچنین می‌توانید به فکر ساخت یک بازی باشید، بازی‌ها همیشه طرفدارهای پر و پا قرصی دارند.

اپلیکیشن و یازی‌های پرطرفدار، از پردرآمدترین شغل‌های اینترنتی

اگر ایده نداشته باشم چه کنم؟

اگر ایده‌ای در ذهن ندارید هم مهم نیست. فقط کافی است که مهارت ساخت اپلیکیشن را داشته باشید. خیلی از شرکت‌ها هستند که برای کسب و کارشان به‌دنبال سازندۀ اپلیکیشن‌اند.

طراحی سایت

بعد از شیوع کرونا در سال 1398، رونق کسب ‌و‌کارهای اینترنتی خیلی بیشتر شد و حتی کسب و کارهای سنتی هم به سمت اینترنتی شدن قدم برداشتند.

جدای از کرونا هم مردم دوست دارند که بعد از 8 ساعت کار و تلاش روزانه، در خانه‌شان بنشینند و خریدهای سوپر مارکتی‌ای که در راه برگشت به خانه یادشان رفته را از طریق فروشگاه‌ آنلاین سفارش بدهند و درب منزل تحویل بگیرند.

انتظار دارند وقتی می‌خواهند به مسافرت بروند در اینترنت جستجوی کوچکی انجام بدهند و ببینند که در بهمن ماه کدام شهر برای سفر زیباتر و متداول‌تر است و از همانجا بلیط سفر یا تور را رزرو کنند.

بر همین اساس خیلی از کسب و کارهای سنتی هستند که به سایت نیاز دارند و خیلی از افراد دیگر هستند که قصد دارند کار خود را از طریق اینترنت شروع کنند و نیاز به طراحی سایت دارند.

درنتیجه، اگر طراحی وبسایت بلد باشید، به‌راحتی می‌توانید درآمد کافی و قابل قبولی برای خود داشته باشید.

گرافیست‌ها هم می‌توانند از طریق اینترنت کسب درآمد کنند

خیلی از شرکت‌ها و کسب و کارها، کارهای طراحی خود را برون‌سپاری می‌کنند. برون سپاری یعنی این‌که شخص یا گروهی را در خارج از سازمان خودشان استخدام می‌کنند تا کارهایشان را انجام دهد. اگر کار با فتوشاپ، ایلاستریتور و دیگر نرم‌افزارهای طراحی را بلد هستید، می‌توانید از طریق اینترنت پروژه بگیرید و درآمدزایی کنید.

اگر قلم‌تان خوب است، نویسنده محتوا شوید

اگر به نوشتن علاقه دارید و دست به قلمتان خوب است، احتمالاً شغل اینترنتی نویسنده محتوا برای شما مناسب باشد.

نویسندگی محتوا فقط نوشتن مطالب بلاگ نیست. گاهی اوقات برای کپشن‌نویسی اینستاگرام هم به نویسندۀ محتوا نیاز هست. برای طراحی پست‌های اینستاگرام و محتوای آن‌ها هم به سراغ نویسنده‌های محتوا می‌آیند. پس با این شغل اینترنتی مطمئن، دستتان خیلی باز خواهدبود. 

برای نویسنده محتوا شدن به دو چیز نیاز است، اول علاقه و دوم صبر! بقیه‌اش مهارت است که می‌توانید به راحتی آموزش ببینید و بهترین مقاله‌ها را بنویسید

سئو و بهینه‌سازی سایت

نی‌نی‌سایت را می‌شناسید؟ از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را که جستجو کنید، نی‌نی‌سایت اگر در لینک اول گوگل نباشد، حتماً در صفحه اول هست! برخی اوقات وقتی سایتش را باز می‌کنید لزوماً چیزی هم دستگیرتان نمی‌شود، ولی جزو اولین نتایج جستجو در گوگل است.

بحث سئو در این‌جا پیش می‌آید. SEO یا سئو (Search Engine Optimization) یعنی بهبود رتبۀ وبسایت در نتایج جستجوی گوگل؛ شما با سئو، به یک سایت کمک می‌کنید تا در نتیجۀ جستجوی افراد در گوگل دیده شود. دقیقاً همان کاری که نی‌نی‌سایت و خیلی از سایت‌های دیگر می‌کنند!

سئو بیاموزید و موفق‌تر باشید.

وقتی روی سئوی یک سایت کار می‌کنید، شانس دیده شدن آن سایت در گوگل و به‌فروش رفتن محصولات آن هم بیشتر می‌شود. وقتی مخاطب از نتیجۀ گوگل به سایت هدایت شود و به جواب سوالش برسد، احتمال اینکه در همان سایت بماند و خریدش را انجام بدهد، هست.

با این حساب کدام سایت است که سئو نخواهد؟ اگر سئوکار هستید از پروژه‌هایش درآمد خوبی خواهید داشت.

حالا چرا گفتیم سئو پرحاشیه است؟ چون الگوریتم‌های گوگل همیشه آپدیت می‌شوند و رقابت کسب و کارها بر سر سئوی سایت همیشه شدید است. شما باید روی مهارت خود کار کنید و همیشه به‌روز باشید تا به نتیجه برسید

ادمین شبکه‌های اجتماعی

کسب و کارها دیگر فهمیده‌اند که باید در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشند که هم دیده شوند و هم تعاملشان با مشتری‌ها بیشتر شود. به طور کلی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی (از جمله اینستاگرام، لینکدین، توئیتر و فیسبوک) دایره مخاطبان شرکت‌ها را بزرگتر می‌کند و تاثیرات بلندمدتی در برندسازی و تبلیغات دارد.

اما خب شرکت‌ها وقت ندارند که برای تک‌ تک شبکه‌های اجتماعی‌شان تولید محتوا کنند و به صورت مداوم پست منتشر کنند، برای همین این کار را به یک نفر می‌سپارند تا پیجشان را فعال و پویا نگه دارد.

آموزش مجازی و برگزاری وبینار

همۀ شغل‌های اینترنتی باآبرو هستند، ولی معلم شدن و آموزش را همۀ پدر و مادرها دوست دارند. ولی از شوخی‌ها که بگذریم، دیگر نمی‌توان گفت که معلمی و آموزش، شغل بخور و نمیری است. وقتی کرونا شیوع پیدا کرد، خیلی از افراد متوجه شدند که آموزش‌های مجازی چقدر مهم و اساسی هستند.

اینجا فرصت برای شما فراهم می‌شود تا بتوانید هر مهارتی که دارید را به‌صورت وبینار یا لایو اینستاگرام به افراد آموزش دهید و برای خود درآمد ایجاد کنید. 

شغل اینترنتی همکاری در فروش؛ یک رابطۀ برد-برد با کارفرما!

همیشه از کلمۀ پورسانت و ویزیتور متنفر بودم. هربار که این‌ها را می‌شنیدم، یا کار این چنینی به من پیشنهاد می‌شد، اول تصویر خودم را که در گرمای ظهر تابستان در حال قدم زدن و رسیدن به مغازه‌های مختلف هستم و با آن حال بد، حتی نمی‌خواهند حرفم را بشنوند، در ذهنم می‌دیدم.

مدل همکاری در فروش، به شکل دریافت پورسانت برای فروش هر محصول است، ولی نه آن‌طوری که نفرت‌برانگیز باشد! قطعاً وقتی در اینترنت برای کسی تبلیغ کنید تا محصولش را بفروشید، دچار مشکلاتی که در کار حضوری خواهید داشت، نمی‌شوید.

کاری که باید انجام بدهید این است که با نحوۀ تبلیغ و بازاریابی اینترنتی آشنا باشید و هنر خوب مذاکره کردن را یاد بگیرید. در این صورت است که می‌توانید سودهای زیادی از این راه داشته باشید.

کسب و کارهای بزرگ زیادی مثل دیجی‌کالا هستند که به‌عنوان همکاری در فروش از کار با شما استقبال می‌کنند. برروی مهارت‌های اساسی خود تمرکز کنید و وارد عمل شوید.

ودرآخر هرمهارتی میتواند یک شغل اینترنتی باشد.

مهارت شما چیست؟

همان را تبدیل به یک شغل اینترنتی کنید؛ فرقی نمی‌کند آشپزی باشد، هنرهای دستی باشد، محصول برای فروش باشد یا دانشی که می‌خواهید آن را آموزش دهید. خودتان را در شبکه‌های اجتماعی معرفی کنید تا شما را بشناسند و کارتان را شروع کنید

اگر دررابطه باهرکدام از موارد بالا سوالی داشتید در تیم نوآیین با جان و دل آماده کمک و پاسخگویی به شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید