شما در حال مشاهده هستید 10 مزیت برتری یادگیری آنلاین

10 مزیت برتری یادگیری آنلاین

بی‌شک یادگیری آنلاین مؤثرترین ابزار در پیشرفت شغلی و فردی است؛ زیرا دانش و آگاهی بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد و همچنین فرصت منحصربه‌فردی را برای یادگیری و کسب اطلاعات جدید، به‌روش خودتان، در اختیارتان قرار می‌دهد. اما چرا باید از یادگیری آنلاین استفاده کنیم؟مزیت یادگیری آنلاین نسبت به یادگیری سنتی چیست؟
در این مقاله همراه ما باشید.

یادگیری آنلاین اتفاق بزرگ بعدی نیست ، بلکه اکنون اتفاق بزرگی است. (Donna J. Abernathy)

۱. در یادگیری آنلاین گزینه‌های متنوع‌تری پیش ‌روی شماست.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای یادگیری آنلاین این است که گزینه‌های بسیار متنوعی را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ بنابراین، اگر در یک دوره آموزشی در دانشگاه‌های منطقه خود شرکت می‌کنید، احتمالا به آنچه ارائه می‌دهند، محدود خواهید شد. با آموزش از راه دور، محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت، زیرا هر زمان که بخواهید اینترنت در دسترس شماست.

این بدان معناست که اگر می‌خواهید به کار طولانی‌مدت بپردازید، نیازی نیست نگران این باشید که هفته‌ای ۱ یا ۲ بار باید زودتر  به کلاس بروید یا وقتی سرکار هستید، ممکن است از کلاستان عقب بمانید و نتوانید به‌موقع به آن برسید.

از آنجا که محدودیت زمانی‌ای وجود ندارد، می‌توانید هرکدام از دوره‌ها را که بیشتر دوست دارید، انتخاب کنید؛ همچنین می‌توانید دوره‌ها را بر اساس استاد راهنمای خود یا حتی برنامه درسی انتخاب کنید. به‌معنای واقعی کلمه هیچ محدودیتی در یادگیری آنلاین وجود ندارد و به‌طور قطع این موضوع یکی از بزرگ‌ترین مزایای یادگیری آنلاین است.

 2. دوره‌های یادگیری آنلاین ارزان و به‌صرفه هستند

دوره‌های یادگیری آنلاین به‌صرفه و کم هزینه هستند.

در واقع، نرخ دوره‌های تخصصی می‌تواند یکسان باشد؛ به‌ویژه اگر دوره‌ای مانند کارشناسی‌ارشد یا دکترا را دنبال می‌کنید؛ اما آنچه باید در نظر بگیرید این است که دوره‌های آنلاین هزینه‌هایی مانند رفت‌و‌آمد و هزینه‌های اضافی دیگر زندگی را به حداقل می‌رساند. از آنجا که برای شرکت در کلاس‌ها مجبور نیستید به جایی (به‌غیر از رفتن به اتاق نشیمنتان) سفر کنید، پس می‌توانید مطمئن باشید که هزینه‌ای که برای دوره تخصصی پرداخت می‌کنید، تمام آن مبلغی است که شما می‌پردازید.

یکی دیگر از مزایای یادگیری آنلاین این است که ابزارهای لازم درسی شما نیز به‌طور جالب توجهی ارزان‌تر خواهد بود؛ زیرا بر خلاف دوره‌های معمول، مجبور نیستید که نسخه چاپی اطلاعات را با خود به کلاس بیاورید، اما می‌توانید بیشتر مطالب دوره را به‌صورت آنلاین و برخی از آنها را حتی به‌صورت رایگان پیدا کنید.

۳. یادگیری آنلاین رضایت‌بخش‌‌تر خواهد بود

جدای از هزینه‌هایی که می‌تواند برای بیشتر دانشجویان مشتاق و فعال عامل دل‌سردکننده‌ای باشد، عامل دیگری که باید در نظر گرفته شود این است که آموزش آنلاین بسیار راحت‌تر و رضایت‌بخش‌تر است. مطابق با میل خودتان، سرعت و روش کار و دوره را تنظیم کنید؛ همچنین می‌توانید انتخاب کنید که چه زمانی برای شما بهتر است تا به مطالعه بپردازید. شاید دوست داشته باشید که چند ساعت قبل از کار، برای مطالعه بیدار شوید یا ترجیح می‌دهید که بعد از خوابیدن همه اعضای خانه و در تنهایی مطالعه کنید؛ در هر صورت، می‌توانید قوانین را به دل‌خواه خودتان تنظیم کنید.

البته این فقط زندگی شما را آسان نمی‌کند، بلکه به شما این امکان را می‌دهد که وقتی کاری را انجام می‌دهید، بهتر به آن توجه کنید و بیشتر روی مطالعه خود متمرکز باشید؛ بنابراین، می‌توانید اطلاعات جدید را بهتر دریافت و درک کنید، درحالی که که تمرکز بسیار بیشتری نیز خواهید داشت.

۴. یادگیری آنلاین برای پیشرفت شغلی مناسب است

همان طور که می‌دانید، یادگیری مداوم و در بلندمدت می‌تواند به پیشرفت شغلی شما کمک کند. کارفرمایان تمایل دارند که برای کارکنانی که گام‌های مناسبی را در جهت گسترش دانش و مهارت خود برمی‌دارند، ارزش قائل شوند و نشان‌دادن چنین ابتکار و تلاشی همیشه چهره خوبی را از شما به نمایش خواهد گذاشت.

از آنجایی که دوره‌های یادگیری آنلاین نیازمند انجام چند کار و وظیفه به‌صورت هم‌زمان هستند، علاوه بر اینکه در رزومه شما تأثیر مثبتی خواهد داشت، می‌تواند جاه‌طلبی، ابتکار و عزم جدی شما را نشان دهد. درک اینکه مهارت شما در چه زمینه ای کم است و گام‌برداشتن در جهت دستیابی به اهداف مورد انتظارتان، همیشه از نظر کارفرمایان یک مزیت محسوب می‌شود؛ در حالی که عزم و اراده‌ای که هم‌زمان برای کار و تحصیلات به ‌کار گرفته می‌شود‌، مورد توجه بسیاری از مدیران و استخدام‌کنندگان نیز قرار دارد.

با یادگیری آنلاین، مهارت بیاموزید و پیشرفت کنید.

دپارتمان آموزش و مشاوره نوآیین به شما در امر آموزش‌های کاربردی و پیشرفت کسب‌وکار کمک می‌کند.

۵. یادگیری آنلاین انضباط شخصی را آموزش می‌دهد

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های آسان و راحت در محل کار، نظم و انضباط شخصی است؛ چه به‌صورت مستقل کار کنید و چه به‌عنوان بخشی از یک تیم، انظباط شخصی بخش مهمی است که باید در نظر گرفته شود. اینکه بتوانید به خودتان نظم دهید تا کارتان را به‌طور مفید و در مهلت مقرر انجام دهید، برای هر کارمندی ضروری است؛ به‌ویژه برای کسانی که به ارتقای درجه و فعالیت خود علاقه دارند و به‌معنای واقعی کلمه هیچ راهی بهتر از خبره‌شدن در انجام‌دادن یک دوره آنلاین نیست.

هنگام گذراندن یک دوره یادگیری آنلاین هیچ کلاسی برای رفتن وجود ندارد، هیچ معلمی نیست که بشخصه از شما سؤال کند، و هیچ همکلاسی‌ای نیست که باعث شود که شما به‌دلیل انجام‌ندادن کارهایتان احساس شرم کنید؛ بنابراین، باید بتوانید برای به‌دست‌آوردن هدف و انجام‌دادن کارها به خودتان انگیزه دهید. اینکه یاد بگیرید که این کار را انجام دهید، مهارتی است که در طول زندگی حرفه‌ای شما باقی خواهد ماند و به‌یقین، هنگام صحبت با استخدام‌کنندگان و کارفرمایان باید روی آن تأکید ویژه‌ای داشته باشید.

۶. بیشتر به تخصص‌های لازم دسترسی خواهید داشت

مهم نیست که چگونه به آن نگاه می‌کنید، اما ممکن است بودن و پیداکردن مکانی که در آن تحصیل و مطالعه می‌کنید، محدودیت‌هایی را برای شما ایجاد کند. انتخاب یک دوره بر اساس مجاورت و نزدیکی آن با شما، همیشه به این معنی نیست که آنچه را به‌واقع سزاوارش هستید، به‌ دست می‌آورید. یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای یادگیری آنلاین این است که به شما امکان به‌دست‌آوردن تخصص موردنیازتان را حتی در کشورهای مختلف می‌دهد. هنگام گذراندن یک دوره تخصصی مانند دکترا، اگر در زمینه خاصی که تحصیل می‌کنید معلم خصوصی با‌تجربه‌ای داشته باشید، بسیار با ارزش و مفید خواهد بود.

۷. می‌توانید بیشتر بیاموزید

مشغول و درگیر ماندن در کار و در طول دوره تخصصی، بسیار دشوار است؛ به همین دلیل است که همیشه باید دوره‌هایی را انتخاب کنید که مدرسان باتجربه ‌هنگام آموزش از راه دور آنها را تدریس کرده‌اند. به‌احتمال زیاد، این مدرسان تکنیک‌هایی را برای حل این مشکل پرورش داده‌اند.

یکی از رایج‌ترین راه‌حل‌ها، اختصاص‌دادن مطالب و مطالعه بیشتر به دانشجویان است. این موضوع کمک می‌کند تا برنامه درسی چالش‌برانگیزتر باشد؛ اما همچنین به مشارکت بیشتر افراد نیز کمک بسیاری می‌کند؛ جدای از این، به دانشجویان متعهد اجازه می‌دهد تا بیشتر یاد بگیرند، زیرا در معرض دانش بیشتری قرار می‌گیرند.

۸. عملکرد بهتری خواهید داشت

به‌واقع، به این دلیل که دانش‌آموز می‌تواند به‌روش دل‌خواه خود و بدون اینکه مجبور باشد رفت‌وآمد کند یا در محیطی قرار بگیرد که برای او اذیت‌کننده است، می‌تواند با تمرکز روی موضوع موردنظر و بهترشدن در فرایند یادگیری آنلاین به هدف مورد انتظار خود برسد؛ بدین ترتیب، فراگیران آنلاین عموما عملکرد بهتری دارند و معمولا نگهداری و استفاده بهینه‌تر از اطلاعات آموخته‌شده در کلاس را مناسب‌تر می‌بینند.

برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشید، باید مطمئن باشید که موضوعی که می‌خوانید برای شما جالب است و می‌توانید برنامه درسی را به‌تنهایی دنبال کنید.

۹. مهارت های فنی بهبود‌یافته‌ای را کسب می‌کنید

ممکن است بدیهی به‌ نظر برسد، اما یادگیری آنلاین می‌تواند به شما کمک کند تا در علوم کامپیوتر و استفاده از سیستم‌های عامل مختلف خبره شوید؛ اگرچه ممکن است این امر فقط برای قشر جوان و تحصیل‌کرده امروزی، که با کامپیوتر و در دنیای آن بزرگ شده‌اند، مزیت بزرگی محسوب نشود، برای افرادی که تغییر حرفه در میان‌سالی را تجربه می‌کنند و در بسیاری از جاها به آموزش نیاز دارند، ضروری به‌ نظر می‌رسد.

اکثر وب‌سایت‌هایی که دوره‌های آنلاین را ارائه می‌دهند، سیستم‌های عامل مختص خود را دارند و شما باید بتوانید از رابط کاربری ویژه آنها استفاده کنید تا مطالعات خود را انجام دهید؛ همچنین باید به ابزارهای مختلفی رجوع کنید که ابتدا ترسناک و غیرممکن به نظر می‌رسند، اما اگر به آنها عادت کنید، متوجه می‌شوید که مهارت‌های فنی لازم را برای استفاده روزانه از کامپیوتر، به‌راحتی فراگرفته‌اید.

۱۰. آموزش را به‌گونه دیگری تجربه کنید

بیشتر ما آموزش را به‌روش سنتی تجربه کرده‌ایم. همان جایی که باید روی یک صندلی آزاردهنده بنشینید و فراگیر اطلاعاتی باشید که معلم شما به اشتراک می‌گذارد؛ با این حال، تحقیقات ثابت کرده است که این روش بی‌تأثیر است و دانش‌آموزان در این فرایند به‌ندرت خود را درگیر موضوع می‌بینند و در آخر نیز سطح و میزان مطالبی که یاد‌ گرفته‌اند، خیلی پایین است.

برای آشنایی بیشتر با دپارتمان آموزش و مشاوره مقاله را بخوانید.

مزایای یادگیری آنلاین بسیار زیاد است، اما چیزی که شاید مهم‌ترین مزیت آن باشد این است که یادگیری و کسب مهارت‌های جدید را برای افراد آسان می‌کند. گام بعدی یافتن وب‌سایتی است که در برگزاری دوره‌های آنلاین تخصص داشته باشد و اینکه تصمیم بگیرید که کدام دوره می‌تواند شما را به اهداف حرفه‌ای‌تان نزدیک کند.

اما شاید صاحب آموزشگاه باشید و یا بخواهید دانش و تجربه خودتان را در اختیار دیگران قراردهید و آموزش به روش آنلاین استفاده کنید.
شرکت نوآیین با ارائه سرویس ویژه برگزاری کلاس‌های آنلاین، سیستم مدیریت یادگیری(LMS) و آموزش آنلاین به شما کمک می‌کند.

اگر می‌خواهید در بخش‌های مختلف کسب و کار آموزش ببینید، دپارتمان آموزش و مشاوره نوآیین را از دست ندهید.

منبع: careeraddict.com

دیدگاهتان را بنویسید