شما در حال مشاهده هستید وردپرس چیست؟10مزیت استفاده از آن

وردپرس چیست؟10مزیت استفاده از آن

وردپرس، بزرگ‌ترین سیستم مدیریت محتوای رایگان در دنیا است.

باتوجه به تغییرات در دنیای امروز داشتن وب‌سایت، از الزامات هر کسب‌وکاری به‌شمار می‌رود، اگر شماهم به داشتن یک وب‌سایت در کسب وکار خودتان فکر می‌کنید،  تاپایان همراه ما باشید.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک CMS است، CMS مخفف content management system یعنی سیستم مدیریت محتوا است و وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان در سر تا سر دنیاست که پلتفرمی را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید سایت خودتان را بسازید.

هدف شما هر نوع کسب‌وکاری که باشد از وبلاگ شخصی گرفته تا راه اندازی فروشگاه و مقاصد بیزینسی می تواند با وردپرس قابل اجرا باشد. وردپرس به دلیل وجود افزونه‌های بسیاری که دارد می‌تواند انواع سایت‌ها را پوشش دهد و با ویژگی‌های بسیار شخصی‌سازی وردپرس می توانید وب سایت را کاملا مطابق میل و برای خودتان متفاوت از بقیه کنید. این سیستم به دلیل سادگی استفاده برای کاربر بسیار محبوب است و به راحتی حتی بدون داشتن اطلاعات برنامه نویسی می توانید با آن کار کنید.

تاریخچه وردپرس:

خالق وردپرس مت مولنگ است، مت مولنوگ خالق وردپرس است که در سال 2003 سیستم وردپرس را به دنیا معرفی کردوردپرس  بر پایه PHP و MySQL کار می کند. در سال 2004 نسخه توسعه یافته‌تری از وردپرس منتشر شد که در آن کاربران می توانستند پلاگین های خودشان را بنویسند و همین ویژگی که تا آن روز توسط هیچ سیستم دیگری ارائه نشده بود نقطه عطفی برای وردپرس بود تا کاربران بسیاری را به سمت سیستم خودش بکشاند.

مت مولنگ، خالق وردپرس

امروزه وردپرس دربین مخاطبین در سرتاسر جهان بسیار محبوب است.به طوری که از میان کل وب‌سایت‌های ساخته شده در جهان تقریبا نیمی از آن‌ها با وردپرس ساخته شده‌اند.

مزیت استفاده از وردپرس برای طراحی سایت:

مزایای استفاده از وردپرس

1_محیط کاربری ساده و آسان

وردپرس به دلیل داشتن محیط کاربری ساده و یا همان یوزرفرندلی که هر کاربری اعم از کاربر مقدماتی تا پیشرفته می توانند از آن استفاده کنند توانسته است رقبای اصلی اش را مانند جوملا و دروپال کنار بزند و یکی از انتخاب های اصلی توسعه دهندگان وب سایت بشود. وردپرس نیاز به علم های برنامه نویسی پیچیده مانند HTML و CSS و PHP را به کلی حذف کرده و محیطی ساده و آماده بدون کد نویسی برای کاربر فراهم کرده استامکان

2_نصب رایگان

ورود و ساخت یک وب‌سایت وردپرسی رایگان است و اگر بخواهید سایت خودرا شخصی‌سازی و حرفه‌ای کنید نیازمند هزینه‌هایی هستید که به مراتب از هزینه‌های HTML و… پایین‌تر و به‌صرفه‌تر است.

3_قابلیت آپدیت شدن

یکی از ویژگی‌های بسیار کارآمد وردپرس قابلیت آپدیت شدن آن است. این بدان معنی است که WordPress  همیشه در حال تغییر ویژگی‌ها به خصوصیات جدید و مطابق با ترندهای روز و نیاز کاربر است. با به روز شدن منظم، کارایی وب سایت همواره در حال بهبود است و هر جایی که مشکل یا باگی وجود داشته باشد با این آپدیت ها بر طرف می شود.

4_ راحتی سئو وردپرس

وردپرس، سئو وب سایت یا همان بهینه سازی موتور جستجو را بسیار راحت کرده و می توان گفت یکی از مهم ترین ویژگی های آن به شمار می رود.

وردپرس، سئو سایت یا همان بهینه سازی موتورجستجو را بسیار راحت کرده است.

5_مدیریت محتوای آسان و سریع

هدف اصلی در وردپرس مدیریت محتوا است و بدون کمک هیچ توسعه دهنده‌ای به راحتی می توانید محتوایتان را منتشر و یا حذف کنید

6_عدم نیاز به برنامه نویسی

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم WordPress  نیازی به دانستن برنامه نویسی ندارد و افراد تازه کارمی توانند در ادامه با آن کار کنند.

7_سرعت بیشتر

در واقع ساختار وب سایت های وردپرس طوری طراحی شده که با بیشترین سرعت ممکن برای کاربر لود شوند و هم چنین وردپرس با استفاده از XML SITEMAPS بات های گوگل را از اینکه دقیقا سایت شما کجا قرار گرفته به سرعت باخبر می‌کند و باز هم این تلاشی در جهت سئو وب سایت است.

8_ جامعه بزرگ وردپرس کاران

بزرگ ترین مزیت وردپرس این است که توسعه دهندگان زیادی با آن کار می کنند. این به آن معنا است که هر زمان به مشکلی بر خوردید یا نیاز به یک توسعه دهنده وردپرس داشتید به راحتی می توانید آن را پیدا کنید و از او کمک بخواهید. در حالی که پلتفرم هایی مانند جوملا یا دروپال این طور نیستند و محبوبیت وردپرس را ندارند

9_استفاده از زبان PHP

PHP یکی از قوی ترین و سریع ترین زبان های برنامه نویسی وب است که وردرس   را بسیار محبوب ساخته است.

10_پشتیبانی از انواع مختلف محتوا

وردپرس از تمامی انواع محتوا از متن گرفته تا گرافیک و جدول و انیمیشن و …. پشتیبانی می کند و از این لحاظ هیچ مشکلی ندارد.

شما میتوانید داخل وردپرس انواع محتوا را بارگزاری کنید.

برترین سایت‌هایی که باوردپرس ساخته شده اند:

سایت رسمی کشور سوئد

هر کشوری دارای سایت مختص به خودش است که بر روی دامنه محلی اون قرار داره و معرف یک کشور خواهد بود. سوئد جزو کشورهایی هستش که وردپرس را برای سیستم مدیریت محتوای سایت خودش انتخاب کرده و در اون اقدام به درج مهم‌ترین مسائلی که در این کشور رخ میده اقدام میکند. رتبه این وبسایت در الکسا هم دارای رنک جهانی 86642 قرار دارد.

سایت رسمی کشور سوئد ساخته شده با وردپرس

وبلاگ شرکت بلک‌بری

همونطور که میدونید شرکت بلک‌بری در زمینه محصولات موبایل و تکنولوژی فعایت داره که دارای یک سیستم عامل اختصاصی برای محصولات موبایلی خودش هست، وبلاگ این شرکت با استفاده از وردپرس راه‌اندازی شده که در اون اقدام به درج آخرین اخبار و رویدادهای مربوط به شرکت می‌کنند. رتبه الکسا جهانی این شرکت هم روی 8812 قرار داره که نشون از یازدید بالای اون خواهد داشت.

نیویورک تایمز

شرکت نیویورک‌تایمز هم در زمینه اخبار فعالیت داره و دارای یک روزنامه، سایت خبری و.. هستش که برای آدرس دامنه شرکت خودش اومده و از وردپرس استفاده کرده، این وبسایت هم دارای رتبه جهانی 137000 در الکسا هستش و به عنوان یک معرف برای این مجموعه خبری و تحریریه‌ای ساخته شده است.

سونی موزیک

شرکت سونی موزیک اولین بار در سال 1929 به عنوان یک کمپانی ضبظ موسیقی شروع به کار کرد. این شرکت پس از فراز و نشیب های بسیار نام “سرگرمی موزیک سونی” را اختیار کرد. این شرکت دومین کمپانی بزرگ دنیا در صنعت موسیقی محسوب میشود. وب سایت این شرکت هم جز مشهورترین سایت های وردپرسی است که دارای رتبه جهانی 174000 در الکسا می‌باشد که با مراجعه به اون میتونید به اخبار پیرامون شرکت در زمینه موسیقی، معرفی هنرمندان و… دسترسی پیدا کنید که در این سایت از وردپرس استفاده شده است.

وبلاگ ناسا

ناسا نیز در صفحه وبلاگ خود وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوا انتخاب کرده است. شرکت ناسا دارای رتبه جهانی 930 در الکسا میباشد که در زمینه هوا و فضا فعالیت دارد. همونطور که میبینید شرکت و مجموعه‌ای به بزرگی ناسا هم از وردپرس استفاده میکنه که نشان دهنده قدرت بالای وردپرس خواهد بود. شما هم اگر قصد راه‌اندازی یک وبلاگ برای شرکت خودتون هستید میتونید تا با اطمینان خاطر وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای خودتون انتخاب کنید.

طراحی‌سایت با وردپرس برای پیشرفت کسب‌وکار شما

درست است که سیستم WordPress رایگان است اما زیر ساخت‌های آن نیازمند هزینه‌هایی است و از همه مهم‌تر ساخت یک سایت جذاب و مخاطب پسند برای مخاطب نیازمند دانش تخصصی وردپرس و سئو و استفاده از آن است.

  • خرید
  • خرید هاست یا میزبان وب
  • خرید افزونه مورد نیاز
  • خرید قالب وردپرس
  • طراحی محتوای بصری
  • ساخت و طراحی وب‌سایت

همه نیازمند دانش و تجربه است.تیم طراحی سایت نوآیین، با بیش از دخ‌سال سابقه در زمینه طراحی سایت و برنامه‌نویسی آماده مشاوره و پاسخگویی به هرگونه از سوالات شما هست.

با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید