شما در حال مشاهده هستید کلاب هاوس چیست؟1 راه برای نصب کلاب هاوس برای اندروید

کلاب هاوس چیست؟1 راه برای نصب کلاب هاوس برای اندروید

در دنیای امروز حضور در دنیای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی یک امر ضروری و انکارناپذیر است.
در این بین برخی افراد مانند صاحبین کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ‌ها و… نیاز بیشتری به تعامل و گذار مفید در شبکه‌های اجتماعی دارند.

اما شبکه اجتماعی جدیدی مبتنی بر گپ و گفتگو این روزها بسیار مشهور شده است و در شبکه های اجتماعی بسیاری نام کلاب هاوس شنیده می‌شود.

 در این مقاله دررابطه با کلاب هاوس و چگونگی استفاده از آن بیشتر بدانیم.

کلاب هاوس چیست و چگونه کار می‌کند؟

تا به‌حال تصور اینکه یک اپلیکیشن داشته باشید و به گفتگو مردم گوش دهید، داشته اید؟  همین ایده ساده شکل دهنده شبکه کلاب هاوس Clubhouse  است. در واقع این شبکه ایجاد شده از اتاق های گفت و گوی متعددی است که کاربران به دلخواه ایجاد میکنند و در آن میتوان به گفت و گو پرداخت‌. با توجه به اینکه اتاق‌ها توسط مدیران هر اتاق مدیریت می‌شود این مدیر است که اجازه صحبت به کاربران را می‌دهند به این ترتیب می‌توان یک کنفرانس مجازی را پیرامون هر بحثی شکل داد.

نخستین کسانی که در کلاب هاوس عضو شده‌اند با ایجاد room یا اتاق‌های متنوع در حوزه‌های مختلف  نشان داده‌اند که بحث‌های جذاب و آموزشی و کاربردی مختلفی را می‌توان در این شبکه ترتیب داد که بسیاری از کاربران علاقه‌مند به شنیدن آن باشند.

یک ویژگی کلاب هاوس این است که کاربران صرفا به صورت زنده می‌توانند با هم حرف بزنند و گفت و گوها ضبط نمی‌شود به این ترتیب بر خلاف پادکست در اینجا همه چیز در لحظه اتفاق می‌افتد.کلاب هاوس تصویر ندارد.

در کلاب هاوس فقط گفت و گوی صوتی کاربران شنیده می‌شود. شما می‌توانید به دلخواه یک اتاق را انتخاب کنید و در آن حضور داشته باشید و به گفت وگوی شرکت کنندگان در بحث گوش دهید و یا درخواست مشارکت در بحث را بدهید و مدیر اتاق به شما اجازه صحبت می‌دهد و میکروفن شما برای بقیه باز می‌شود. در این شبکه هیچ تصویر یا ویدیویی ردو بدل نمی‌شود.

هیچ کدام از محتواهای اتاق‌ها ضبط و نگهداری نمی‌شوند و تنها می‌توان از بخش تقویم رویدادهای آینده را برنامه‌ریزی و یا به اشتراک گذاشت. بر اساس قوانین کلاب هاوس در صورت ضبط شدن محتوای یک اتاق توسط کاربران آن کاربر و شخص دعوت کننده آن از اپلیکیشن اخراج می‌شوند.

کلاب هاوس فعلا روی اپلیکشن آی او اس فعال است

در حال حاضر تنها از طریق اپلیکیشن iOS کلاب هاوس می‌توان عضو این شبکه شد . هر کاربر آیفون قادر به دانلود اپلیکیشن کلاب هاوس و گوش دادن به گفت و گوها و مشارکت در آ‌نهاست.

مسئولان کلاب هاوس در اتاقی که هر هفته در این شبکه ایجاد و درباره به روزرسانی‌های آن توضیح می‌دهند گفته‌اند که با استخدام یک توسعه دهنده اندروید مشغول کار روی نسخه اندروید هستند با این حال هنوز مشخص نیست این نسخه کی عرضه می‌شود.

رقبای کلاب هاوس از جمله توییتر ظاهرا زودتر برای جذب کاربران اندروید اقدام کرده‌اند. توییتر سرویس Spaces را مشابه Clubhouse به صورت آزمایشی راه‌اندازی کرده و اعلام کرده که حالا این نسخه آزمایشی برای برخی کاربران اندروید هم فعال شده است.

تعداد کاربران کلاب هاوس

با وجود آنکه این اپلیکیشن هنوز بر روی نسخه اندروید راه اندازی نشده، اما در مدت بسیار کوتاه توانسته است رشد بسیار چشمگیری داشته باشد. بر اساس آمارهای ارائه شده توسط App figure، این اپلیکیشن در مدت کوتاهی توانسته 3 میلیون بار دانلود بگیرد و همین در نوع خود رشد قابل توجهی به حساب می آید. حدود 2 میلیون و 300 بار از این دانلودها تنها در ژانویه سال 2021 اتفاق افتاده و جالب تر آنکه این وبسایت مدعی شده که 30 درصد از دانلود اپلیکیشن کلاب هاوس از 28 ژانویه به بعد بوده است.

تعداد کاربران کلاب هاوس

چطور می‌توانم دعوتنامه کلاب هاوس بگیرم ؟

دعوتنامه کلاب هاوس درحال حاضر مهمترین چالش ورود به این شبکه است. در حال حاضر برای عضویت در این شبکه نیاز به دعوتنامه از سوی کاربران دیگر است . هر کاربر جدید دو دعوتنامه دارد و بعد از استفاده تعداد دعوتنامه بیشتری نیز به او اختصاص داده می‌شود.

در صورتی که دعوتنامه نداشته باشید می‌توانید با طی کردن مراحل ثبت نام، نام کاربری خود را در این شبکه رزور کنید در صورتی که یکی از دوستان شما که شماره تلفن شما را در لیست تماس‌های خود داشته باشد و درون این شبکه دعوتنامه‌ای در اختیار داشته باشد میتواند با انتخاب نام شما میتواند شما را به استفاده از این سرویس دعوت کند. اگر نام کاربری خود را هم رزور نکنید شخصی که در این شبکه حضور دارد و دعوتنامه دارد میتواند از طریق شماره تلفن شما را به آن دعوت کند.

کلاب هاوس به دیوار هم رسید

فروش دعوتنامه کلاب هاوس در دیوار

.

از آنجا که تعداد دعوت نامه هایی که هر کاربر می تواند برای دیگر افراد ارسال کند محدود است،بازارهای غیررسمی مشابهی در برخی پلتفرم های ایرانی به راه افتاده است. مشاهده شده که برخی افراد در پلتفرم های ایرانی درج آگهی آنلاین، دعوت نامه های عضویت در کلاب هاوس را به مبالغی در حدود 300 تا 400 هزار تومان می فروشند.

دریافت رایگان دعوتنامه کلاب هاوس

در صورتی که شخصی را نمی شناسید که بتواند به صورت مستقیم برای شما دعوت نامه بفرسیتد، می توانید در لیست انتظار دریافت خودکار دعوت نامه ثبت نام کنید. اما زمان پردازش و یپشرفت این لیست مشخص نیست.

سازندگان کلاب هاوس، اخیرا در یک پست وبلاگی اعلام کرده اند که قصد دارند در سال 2021 با نهایی کردن نسخه بتا اپلیکیشن، دسترسی به کلاب هاوس را برای عموم مردم آزاد کنند. در صورت انجام این کار، کاربران برای پسویتن به بحث های کلاب هاوس، دیگر نیازی به دریافت دعوت نامه از سوی اعضای فعلی اپلیکیشن نخواهند داشت.

چطور برای دیگران دعوت نامه کلاب هاوس بفرستیم؟

هر کاربر می تواند تعداد محدودی دعوت نامه برای دیگران بفرستند. برای ارسال دعوت نامه می توانید به روش زیر عمل کنید:

گام اول: در قسمت بالای صفحه اصلی کلاب هاوس، بر روی آیکون پاکت نامه بزنید.

گام دوم: در صورتی که دسترسی به لیست مخاطبان خود را به کلاب هاوس داده باشید، فهرست مخاطبانی که قابل دعوت به این اپ هستند مشاهده می شود. با زدن دکمه دعوت (invite) در کنار نام هر فرد، دعوت نامه برای آن فرد ارسال می شود. با هر بار زدن بر روی دکمه دعوت، یکی از دعوت نامه های قابل ارسال شما کم می شود.

گام سوم: پس از زدن دکمه Invite، به imessage  هدایت شده و پیام آماده ای در بخش چت شما با آن فرد درج می شود. با زدن دکمه ارسال، دعوت نامه برای آن فرد ارسال خواهد شد. یپش از ارسال می توانید پیام دعوت نامه را ویرایش کنید.

ارسال دعوت نامه کلاب هاوس

کاربران ایرانی چطور عضو کلاب هاوس شوند؟

همانطور که گفتیم در حال حاضر عضویت بر اساس دعوت نامه است و شخص معرف باید شماره شما را در لیست تماسش داشته باشد یا برای دعوت به لیست تماسش اضافه کند.  کلاب هاوس دسترسی به لیست تماس کاربران دارد و آن را مرتبا به روزرسانی می‌کند و به همین دلیل هنگام دعوت باید نام و شماره تلفن شخص در لیست تماس شما باشد. سپس از طریق بخش دعوتنامه‌ها میتوانید افراد را به این شبکه دعوت کنید.

گرفتن دعوتنامه کلابهاوس توسط شماره همراه اول :

در ایران در حال حاضر پیامک احراز هویت شماره تلفن توسط اپراتور همراه اول پشتیبانی نمی‌شود. اما با یک تمهید می‌توان از این اپراتور شماره ثبت نام را دریافت کرد. که در زیر شرح داده‌ایم:

نکته : برای دریافت کد از طریق همراه اول چند بار ارسال پیامک را درخواست نمایید ( با فاصله 15 ثانیه بین هر درخواست ) سپس گزینه تماس تلفنی با شماره شما فعال می‌شود. با فشار دادن این گزینه کد تایید شماره به صورت تماس تلفنی (‌صوتی ) برای شما گفته می‌شود.

در سایر اپراتورها شماره پیامک شده را وارد سایت میکنید و وارد می‌شوید.

دانلود نسخه اندروید غیررسمی کلاب هاوس (به نام کلاب هاوز)

با آنکه هنوز شبکه اجتماعی کلاب هاوس نسخه اندروید رسمی برای این اپلیکیشن ارائه نکرده است، برخی برنامه نویسان توانسته اند با استفاده از وب سرویس های این اپلیکیشن، یک نسخه اندرویدی غیر رسمی برای کلاب هاوس بنویسند. این نسخه کلاب هاوس اندرویدی، دسترسی به امکانات اولیه کلاب هاوس را برای کاربران اندروید فراهم می کند. پیشتر یک برنامه نویس روس، نسخه اندرویدی غیر رسمی ای ارائه کرده بود که امکان ساخت روم جدید را نداشت. اما اکنون یکی از برنامه نویسان ایرانی نسخه کامل تری برای کاربران اندرویدی کلاب هاوس نوشته که از طریق کافه بازار هم در دسترس است. این اپلیکیشن غیررسمی اندرویدی که کلاب هاوز (clubhouze) نام دارد، امکانات زیر را برای کاربران فراهم می کند:

  • ساختن اتاق گفتگوی جدید
  • جستجوی کاربران
  • دعوت کاربران حاضر به عنوان سخنران
  • انتخاب کاربران به عنوان مدیر اتاق گفتگو
  • بررسی و تایید یا رد درخواست پیوستن سخنران جدید
  • حذف سخنران
  • نمایش کاربران تازه پیوسته به هر اتاق
  • بلاک/ آنبلاک هر کاربر
  • مشاهده دنبال کنندگان مشترک هر کاربر
  • ارسال دعوت نامه اپلیکیشن برای دوستان
  • امکان اشتراک گذاری لینک اتاق گفتگو
  • امکان استراک گذاری لینک پروفایل
  • دریافت کد فعال سازی از طریق تماس
  • بازگشت به اتاق گفتگوی فعال
  • امکان بزرگنمایی عکس پروفایل
  • بهبود رابط کاربری
  • رفع اشکال صفحه اعلان

حتما توجه داشته باشید که کلاب هاوز، نسخه غیررسمی کلاب هاوس اندرویدی است و برای عضویت هم نیاز به دعوت نامه دارد. برای دانلود اپلیکیشن کلاب هاوز (نسخه غیررسمی کلاب هاوس اندرویدی) از کافه بازار بر روی لینک زیر کلیک کنید.

برای دانلود کلاب هاوس غیررسمی (کلاب هاوز) از طریق لینک های زیر، حتما از فیلترشکن استفاده کنید

دانلود اپلیکیشن کلاب هاوز (نسخه غیررسمی کلاب هاوس اندرویدی) از کافه بازار

دانلود مستقیم کلاب هاوز

اخبار دنیای فناوری و تکنولوژی را از اینجا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید